Cicle Formatiu Grau Superior

GS – Energies renovables

Tècnic o tècnica superior en Energies Renovables

El GS – Aquests estudis capaciten per efectuar la coordinació del muntatge, posada en servei i gestió de l’operació i manteniment de parcs i instal·lacions d’energia eòlica; promocionar instal·lacions; desenvolupar projectes, i gestionar i realitzar el muntatge i manteniment d’instal·lacions solars fotovoltaiques; gestionar i supervisar el muntatge i el manteniment, i realitzar l’operació i el manteniment de primer nivell en subestacions elèctriques. Gaudeix de les instal·lacions i la formació de l’Ins Santa Eulàlia. 

Estudis

Sortides laborals

Formació Dual

DURADA DEL Cicle d’energies renovables

Horari tardes de 15:00h-21.15h.

2.000 hores

2 cursos acadèmics

Curs dual general

l

1.485 hores lectives

  • en el centre educatiu.

515 hores d'estada en l'empresa

  • en el centre de treball (pràctiques no remunerades).

Curs dual intensiu

l

1.287 hores lectives

  • en el centre educatiu.

800 a 1200 hores d'estada en l'empresa

  • en el centre de treball (pràctiques remunerades).

* La modalitat dual intensiva s’ofereix només als alumnes seleccionats pel departament corresponent, segons els criteris establerts, i sempre que hi hagi oferta per part de les empreses.

Continguts del cicle

  • Sistemes elèctrics en centrals.
  • Subestacions elèctriques.
  • Telecontrol i automatismes.
  • Prevenció de riscos elèctrics.
  • Sistemes d’energies renovables.
  • Configuració d’instal·lacions solars fotovoltaiques.
  • Gestió del muntatge d’instal·lacions solars fotovoltaiques.
  • Gestió del muntatge de parcs eòlics.
  • Operació i manteniment de parcs eòlics.
  • Anglès professional.
  • Digitalització aplicada als sectors productius.
  • Sostenibilitat aplicada al sistema productiu.
  • Itinerari personal per a l’ocupabilitat I.
  • Itinerari personal per a l’ocupabilitat II.
  • Projecte intermodular d’Energies renovables.
  • Mòdul professional optatiu.
SORTIDES LABORALS

De què treballaràs?

  •  Tècnic o tècnica de gestió d’operació i manteniment en instal·lacions eòliques.
  •  Responsable de muntatge de parcs eòlics.
  •  Responsable de muntatge d’aerogeneradors.
  •  Especialista muntador d’aerogeneradors.
  •  Especialista en manteniment de parcs eòlics.
  •  Promotor o promotora d’instal·lacions solars.
  •  Projectista d’instal·lacions solars fotovoltaiques.
  •  Responsable de muntatge i manteniment d’instal·lacions solars fotovoltaiques.
  •  Responsable d’explotació i manteniment de petites centrals solars fotovoltaiques.
  •  Muntador i operador o muntadora i operadora d’instal·lacions solars fotovoltaiques.
  •  Encarregat o encarregada de muntatge de subestacions elèctriques d’instal·lacions eòliques i fotovoltaiques.
  •  Encarregat o encarregada de manteniment de subestacions elèctriques d’instal·lacions eòliques i fotovoltaiques.
  •  Operador i mantenidor o operadora i mantenidora de subestacions elèctriques d’instal·lacions eòliques i fotovoltaiques.

Amb aquests estudis s’obté el títol de tècnic superior o tècnica superior, que permet accedir a qualsevol estudi universitari oficial de grau. Les persones que s’han graduat en un cicle formatiu de grau superior poden obtenir la convalidació de crèdits universitaris ECTS. ¡Apunta’t-hi!

Formació Dual

Primer Curs

En el cas de cursar la modalitat dual intensiva, l’estada en empresa es pot realitzar com a becari o com treballador amb contracte de formació i aprenentatge.

* L’incorporació a l’empresa es produeix quan l’equip docent ho considera adient (normalment al mes de juny) i sempre depenent de la disponibilitat d’empreses.

1r trimestre

L’estudiant assisteix al centre educatiu per adquirir la formació professional bàsica de la professió.

2n i 3r trimestre

A criteri de l’equip docent *, l’aprenent pot iniciar l’estada a l’empresa alternant l’assistència al centre educatiu, en horaris adaptats, amb l’estada a l’empresa (3-4 hores en empresa).

A partir de juny

Pot realitzar 40 hores setmanals a l’empresa.

Segon Curs

L’aprenent alterna l’assistència al centre educatiu, en horaris adaptats, amb l’estada a l’empresa com a becari o treballador amb contracte laboral.

1r, 2n i 3r trimestre

L’aprenent alterna l’assistència al centre educatiu, en horaris adaptats, amb l’estada a l’empresa (3-4 hores en empresa).

Juny i juliol

L’aprenent pot realitzar 40 hores setmanals d’estada a l’empresa.

v

Els nostres cursos en Formació Dual

També et pot interessar…